donderdag 21 oktober 2010

Happy place?

De treinritten zijn soms lang en saai, maar er zijn genoeg manieren om de treinritten op te fleuren. Alleen of met vrienden kan je er steeds weer een fijne reis van maken. Laat zeker weten hoe jij je bezighoudt op de trein.


Mijn dagelijkse treinrit start met het lezen van de Metro, om op de hoogte te blijven van wat er zich allemaal afspeelt rondom mij. Niet alle artikels krijgen evenveel aandacht, na het lezen krijgt iedereen die bij mij in de wagon zit wel gelijk verdeelde aandacht. De mensen observeren op de trein is een van mijn meest favoriete bezigheden. De één zit verdoken te lezen in een boek, terwijl de ander zijn hoofd mee beweegt op de muziek die uit de koptelefoon komt. Naar buiten staren, smsen, luid roepen naar de persoon aan de andere kant van de lijn... Altijd wel iets dat eruit springt.

's Avonds na de lessen nemen we meestal met zijn vieren de trein. Fun gegarandeerd, veel getetter heen en weer. Zinloze praat, af en toe een steek, op zoek gaan naar je happy place en veel gelach. Napraten over de lessen en lesgevers van de dag, de opdrachten die erop volgen en onze plannen voor de rest van de week. De mensen die op dat moment een wagon met ons delen, zullen zichzelf iets minder gelukkig prijzen: een waar kiekenkot.


Alleen of met vrienden, de treinrit op zich is altijd fijn. Plezier gegarandeerd, kijk maar een uit je raam op de trein van Leuven naar Mechelen ergens rond Wijgmaal zie je misschien wel eens een struisvogel rond rennen.

4 opmerkingen:

  1. leuk! & ik heb dit bericht meteen beblogd
    Ik wilde de B-knop eens proberen en nu wordt er plots vanop mijn blog naar je jouwe gelinkt, denk niet dat je dat erg vindt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. helemaal geen probleem mee ;)
    blij dat je het leuk vond om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. bij ons is dat meestal een gekwetter! Fijn met collega's op de trein.
    Ik ken die struisvogels, die zitten daar al van in mijnen studententijd! Zitten de bambi's er ook nog?

    BeantwoordenVerwijderen